van koala dagen tot grey nomads - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu van koala dagen tot grey nomads - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

van koala dagen tot grey nomads

Door: sju

Blijf op de hoogte en volg Suzan

07 Augustus 2009 | Australië, Airlie Beach

Ik begin met antwoord op de vraag die ik van velen heb gekregen: wat is er met je bril gebeurt tijdens het sky-diven? Ik zeg kom in november maar de dvd kijken.... :-)

Vandaag 7aug ben ik precies een maand aan het reizen. Wat gaat een maand snel zeg en wat kan je veel doen in een maand! ALs ik terug kijk is het vooral een heel erg leuke maand geweest en het idee dat er nog ruim 3 van dit soort maanden aankomen maakt me een gelukkig mens (voor zo ver ik dat niet al was ;-)) Maar goed, jullie willen weten wat ik heb gedaan:

Ik begin bij het vervolg van Magnetic Island. Wat heb ik daar gedaan.. Ik heb gekeken hoe Freya met haar duik-clubje het zwembad inging, ik heb vooral gelachen. (voor de duidelijkheid ik ging niet duiken omdat ik heel erg bang ben voor water, ik schaam me er niet voor het is alleen zo.) naast mij zaten een duitste en israelische jongen, ook te lachen. We hebben mooie foto's van het 'duiken' gemaakt en lekker zitten kletsen. Die avond moest freya studeren uit haar duik-boekje en gaf ik haar nog een wijze les: beter studeren dan in een hostel slapen waar je je kont niet kunt keren..!
De volgende dag kwam ik ze weer tegen op het strand. Ze vroegen of ik bij hen kwam zitten (ik was alleen omdat freya weer in het water lag en dacht tja das beter dan alleen toch!) Het was die dag vrijdag. Onze gesprekken gingen vooral over Koala's. Dat die beestjes vooral niks doen. Dat leek ons overigens ook een goed plan. Daarom introduceerden wij: Friday Koala-day, doing nothing. Ik kan jullie vertellen dat is heel zwaar. Lig je daar op je handdoekje op het strand: lopen er mieren over je heen, moet je die weer van je af schudden... of je moet je omdraaien omdat je anders een duo-penotti kleur krijgt en dat op een koala dag.. pff. Het leven van een backpacker valt soms vies tegen. Nooit op je horloge te hoeven kijken, niet weten wat het leven morgen gaat brengen en vooral: 'no worries mate'. Dat is toch wel het Ozzie motto. En het is een goede ook!

maar goed na een dag niks doen wil ik ook wel weer WAT doen. Dus ik heb zaterdag het eiland rond gemountainbiked. Ik dacht na die personal trainingen van jan (ja jan, je staat in mijn verslag...;-)) kan ik dat makkelijk aan... viel toch even vies tegen. Op het eiland zijn namelijk veel bergen. Eerste berg had een helling van 14%. Hmm.. daarna nog een van 10%. Ik was opweg om koala's te zien dus daarom heb ik doorgezet maar vond het niet altijd leuk (ik heb het gezegt, het leven van een backpacker...) Maar goed, toen ik eenmaal dat beestje in die boom zag hangen vond ik dat wel weer de moeite waard! maar ik moest nog terug. Eerlijk gezegt vond ik mezelf wel een mietje dat ik het heen niet heb gered, ik hou niet zo van geteut en vind dat ik altijd alles maar gewoon moet kunnen dus ik moest en zou die bergen befietsen (is dat een woord.. ik vind van wel!) en het is gelukt kan ik je zeggen. En als je na die laatste berg de afdaling hebt, naast de oh zo blauwe zee wow! dat is toch wel weer heel gaaf hoor (ja jan, mijn hartslag herstelde heel snel, mijn conditie zit nog steeds in mijn 'suzanne' vakje ;-)haha)

Verder heb ik op het eiland toch vooral veel quality-koala-time gehad hehe. De hangmatten waren heerlijk :-)

Maandag, na 5dagen, weer terug naar Townsville. Eerst auto ophalen en daarna zouden we wel kijken wat we gaan doen. Belt Debora opeens op, zij en haar vriend marcel zaten ook in Townsville. (zij waren ook met australian backpackers mee en hebben we dus ook mee in sydney gezeten, erg leuk dus om elkaar weer te zien)
Dus wij geregeld dat we op dezelfde camping zaten en buren werden. Heerlijk bijgekletst, gelachen, gegeten en...... vroeg naar bed. Want dat doe je hier in australie. omdat de dagen kort zijn heb je om 8u 's avonds al het gevoel dat het 12u is. ja het campingleven is hier erg spannend... woehoe! hahahaha.
De volgede dag zijn we naar het billabondcentre geweest, waar ze kangaroos, koala's wombats en krokodillen hebben. Waar je al deze dieren ook kan aaien enzo. Ik ben dol op die koala beestjes, zo lekker zacht zijn ze. En het idee dat je er niks mee hoeft (ze slapen toch heel de dag) spreekt me ook wel aan hehe ;-) Terwijl Dora de wombats wel erg interessant vond en de wombat haar... Er bestaat dan ook een foto waarop de wombat dora een kusje geeft.. Gelijk al die andere toeristen met dora en wombat op de foto 'oh is that dora, can i take a photo?' ik zei ' yeah sure, 5 dollar' (ik dus weer een gratis dagje, tja als backpacker zonder geld moet je slim zijn!
Bij het verlaten van het park wilde dora persee in het gasten boek schrijven (och dat kind kan zo zeuren...) uiteindelijk heb ik maar toegegeven (tja grote fout ik weet het) en heb er wel een foto van gemaakt ' dora the explorer from holland who found the park by exploring..' hehehe

vanaf woensdag begon onze roadtrip weer. Zo geweldig als we weer met bob op pad kunnen. We houden van hem! We kwamen terecht in Bowen. klein plaatsje, met mooie kust lijn. maar we konden geen plekje op camping vinden, alles was vol. Maar uiteindelijk was hij daar: de camping tadaaa! wij inchecken, tafeltje en stoeltje buiten zetten en in de zon zitten. Alleen we voelden er ons niet veilig.. Ons vrouwelijk instinct vertelde ons dat we daar weg moesten. Waarom geen idee. We voelden er ons gewoon niet veilig op die camping. We zijn terug naar de receptie gegaan en ons geld terug gevraagt. Allemaal gelukt, ook de mevrouw bij de receptie vond het belangrijk dat 'the two dutch girls' zich veilig voelde. We wisten dat er aan de overkant nog een camping was en zijn daarheen gereden. Daar voelden we ons wel veilig. We zijn trots dat we naar ons gevoel hebben geluisterd en hebben die nacht ook gewoon heerlijk geslapen!

Via een gidsje kwamen we de volgende dag aan in Hideway beach. Ik had gereden die dag (ja hou je vast..) en wat een rit was dat! geweldig. Allereerst was het prachtig mooi. De Bergen, de droge 'creeck'-jes de roadwork zonder work, maar ook de dode kangaroos naast de weg (dat is hier heel normaal...) en vooral veel helling, bochten en grote vrachtwagens. ja, als ik terug kom kan ik NOG beter autorijden dan dat ik al kon! En opeens een heerlijk stuk gravel-road. Nou ik had hem in z'n 1 gezet maar dan nog stuiter je met je campervannetje alle kanten op. Freya en ik hebben gegierd! De eerste 3 meter is even beetje eng, je weet niet wat bob allemaal gaat doen, maar daarna haha. Wel jammer dat je als je op de camping aankomt gelijk moet afwassen omdat alles onder het stof zit..

maar goed dan hideway beach, onze eerste stop in de Whitsundays. Prachtig. Dis is paradijs op aarde. Zo ongelofelijk mooi, de stranden, de zee, de stiltje en .... het klimrek naast het strand muhahah! (zie de foto maar in nov..)
Die avond het we onderleidign van 'grey nomads' ons eten op een kampuur klaargemaakt (broccoli, met pasta ja mensen wij eten gezond hier echt waar. Ook slikken we braaf elke morgen een centrum van a tot zink pil!) Grey nomads voor de duidelijkheid zijn gepensioneerde mensen die australie met de camper of caravan gaan ontdekken. Mensen die graag nog van het leven willen genieten. Mensen met een levensverhaal en die jouw verhaal ook willen horen.

Want dat vind ik toch wel het allermooiste van deze reis: de mensen die je ontmoet en de verhalen achter ieder mens. (tja ik krijg altijd ieders levensverhalen te horen, dat is en gave) Waarom ze reizen, waarom ze wel of niet naar huis willen. Wat ze hebben gevormd tot de persoon die ze nu zijn. Fantastisch vind ik dat. En daar kan ik weer mooie theatershows van maken ;-)

Vanochtend zijn we aangekomen in Airlie Beach. Zijn een beetje aan het orienteren welke zeiltoch we gaan maken tussen de eilandjes. Misschien gaan we morgen of zondag dus voor 2 a 3 dagen op een zeilschip dit prachtige gebied verkennen. Mij hoor je niet klagen. Dit is gewoon van het leven genieten. Elke dag, elk uur. Freya en ik zeiden gisteravond toen we in bob lagen tegen elkaar ' hee ik heb zin in morgen, eigenlijk heb ik elke dag zin in morgen, zelfs zin in elk uur' Gelukkig genieten we van het feit dat we genieten!

Dan nog een laatste tip (als ik terug kom ga ik jullie wel allemaal overhoren of jullie wel goed hebben opgelet..!) Zorg altijd dat je campingtafeltje recht staat, of gewoon uit mijn buurt staat. Anders blijf je alles van de grondrapen en tafeltje schoonmaken..

Tot de volende keer, alleen weet ik niet wanneer (tjee alweer sinterklaas poe!)

oh en onthoud wanneer je iets kwijt bent: gewoon blijven zoeken, je komt het vast wel tegen.

  • 07 Augustus 2009 - 04:57

    Marjon:

    Hai lieve Sju,

    Wat een geweldig verslag weer. Ik zat al om 6.30 achter de computer omdat ik wel iets van je had verwacht vandaag. Leuk dat je daar ook nog inspiratie opdoet voor je theatershow. Zo blijf je er toch maar mooi mee bezig ook al ga je niet naar school. Geniet maar weer lekker verder van dit leuke leventje wat je nu hebt.

    Dikke kus je moeder.

  • 07 Augustus 2009 - 06:40

    Sjonnie Shadow:

    Hai Sju, ik ben blij dat je veel steun had aan de pers.training!! Ik denk dat ik het ook maar ga doen...... ? Je weet wij hebben ook grey nomads als kennissen, als je gewend bent ermee om te gaan wordt het fantastisch. Hou je koers, je weet Sjonnies motto: recht zoals die gaat, wel links en ook rechts maar altijd rechtdoor!!! Veel fun en dikke kus van S.Shadow

  • 07 Augustus 2009 - 07:09

    Anke:

    Hoi lieve suusie,
    wat een heerlijk verslag weer.Het gaat goed met je,houen zo!!Henk en ik gaan zodadelijk fietsen met je ouders..(ook spannend!!!)We zullen het er wel over hebben,over jou dus...
    Veel plezier maar weer en tot het volgende verslag.Liefs van Henk en Anke.

  • 07 Augustus 2009 - 10:08

    Liz:

    Suus suus suus. Wat moet ik zeggen? Als je op deze manier door blijft gaan, wordt Dora nooit een leuk kind! Nu is ze nog schattig, maar eenmaal vijf wordt het een rotwijf! En vanaf vier begint het geklier.. Ik snap dat je haar wil verwennen, maar deze manier is niet de manier.
    Verder heerlijk dat je het zo.. Heerlijk hebt! Geniet ervan met volle teugen, en doe maar lekker veel inspiratie op! Dikke kus!!

  • 07 Augustus 2009 - 18:10

    Sonja:

    Hey Suzanne,

    Wat is het fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar.Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt zeg, geweldig.Ik kan het me haast niet voorstellen dat je alweer een maand op reis bent,de tijd vliegt.Geniet maar lekker verder van deze spannende reis.

    Groetjes en een dikke kus van je tante en oom

  • 25 Augustus 2009 - 11:17

    Jan:

    Niet teveel Koala dagen heh! houd het suzannevakje in ere! Haha. Groetjes vanuit een uitgestorven T-line,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 26913

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: