De australische outback - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu De australische outback - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

De australische outback

Door: sju

Blijf op de hoogte en volg Suzan

12 Augustus 2009 | Australië, Rockhampton

Olla dutch people!

Nou we hebben gezeild hoor 2 dagen en een nacht. Het was al die tijd prachtig weer en Freya en ik zitten op een boot en bwwop: REGEN.. wij zelf vinden dat wel weer kansloos, maar ja niks aan te doen he. Het was opzich wel heel mooi, maar heeeeel koud. (Tja het blijft winter hier, ook in het tropische Queensland) Onze eerste stop was op Whitehavenbeach (voor de gene die de film Fools gold hebben gezien, die is hier opgenomen). Wat was dat mooi...!! dat zand voelde net als een soort meel, heel zacht en was heel wit. Het water eromheen had 3 tinten blauw/groen en ergens in de verte zag je nog wat witte stranden. Ook Dora heeft zich hier flink vermaakt alhoewel dat eindige in zandhappen, maar dat staat op de film dus voor de liefhebbers..
Dit strand staat hoog in de top 10 van mooiste stranden ter wereld en ik snap helemaal waarom (en ik ben er geweest!!!! WOEHOE!!) tja, werkelijk fantastisch!
Daarna weer terug op de boot waarna het weer gelukkig wat beter werd en we een heel mooie zonsondergang hadden. De avond was ook prachtig, zo veel sterren en zo'n heldere melkweg. Opeens kwam de maan op en weg was de melkweg. Vind het toch wel iets bijzonders hebben hoor. Onthoud als jullie de maan niet meer zien: zie ik hem wel!
De dag daarna op de boot was wel gezellig. Er waren 22 mensen aan boord en het was wel een leuke groep, niet van die ultra feestgangers (daar houden Freya en ik gewoon niet zo van..) veel mensen waren 25 jaar of ouder en nog 2 duitse meiden van 19 (waarvan het echt goed is dat die op reis zijn, want zij waren toch wat levensdom. Geeft niks natuurlijk maar dan realisseerde ik me even hoe ongelovelijk wijs ik wel niet ben ;-) hehehe)

Die nacht hebben we nog overnacht in Airle Beach en dinsdag ochtend vertrokken richting onze volgende camping (ja we zijn flink aan het camping-hoppen hier). Van een engels stel die we op de boot hadden ontmoet hoorden we dat er een camping , een uur het binnenland in rijden vanaf Mackay, dicht bij een national park lag, met een geweldig uitzicht. Wij daar dus heen.
De rit er naar toe was geweldig. De laatste 5 km was gewoon recht omhoog, de berg op. (ja ik heb gereden... ik KAN dat nu ook allemaal :-)) het was een weg met heerlijke haarspeldbochten. Onze Bob heeft ons heel goed en veilig naar boven gebracht. Eenmaal op de camping was het uitzicht inderdaad geweldig. Een grote vallei omringt door bergen, zo ver als je kon kijken en gewoon geen huizen. De zonsopgang vanochtend was ook adembenemend. Even vroeg opstaan (6u) maar aangezien je op de camping vaak ook om 9u in je bed ligt is dat niet erg.

Eerst nog over gister. Dichtbij de camping was er een regenwoud. Zomaar een regenwoud? Nee, niet zomaar een regenwoud. Waarom niet? Dat zal ik je uitleggen: in dat regenwoud leven namelijk platypussen (in het nederlands ook wel bekend als vogelbekdieren) Ze komen maar op heel weinig plekken in Australie voor en WIJ (!) hebben ze gezien, ik heb ze helaas maar half op de foto, want ik kon op het moment-supreme natuurlijk mijn fototoestel weer niet vinden.. (sommige zouden dan zeggen tja houd dat ding dan ook bij de hand, maar dat onderdeel vergeet ik dan steeds weer..) maar ik heb hem een beetje half, Freya heeft hem wel heel. haha!
Verder hebben we nog een wandeling door het regenwoud gemaakt. Eerlijk gezegd zijn we er doorheen gecrossd.. De wandeling zou 1.15u tot 1.30u duren wij hebben er 45min over gedaan.. hmmm jong en fit zullen we dan maar zeggen.

Nu komt er wat nuttige informatie over de australische outback. Die hebben wij al meerder malen mogen bewonderen,dus ik vind dat ik al outback-expert ben. Zo nemen wij altijd de grasvelden ipv de weg of de 'gewone' wandelroute (jaha avonturiers dat we zijn..!) en ook op de campings komen wij het een en ander aan dieren tegen. Ik introduceer: de kalkoen (zwart met rood sik-lubber-snavel-ding) de possum (rat-achtige geweldig beestje, eet werkelijk alles op, is heel dom en stiekem nu mijn lievelingsdier) en de vogels die ons elke morgen wakker maken (vader dit land is niks voor jou...) zoals de papagaaien en de Cokabera's (hoe je dat dan ook mag schrijven..)

jaja, het is reuze spannend op de campings, zeker wanneer de kalkoenen gaan rennen. Hoogtepunt van iedere dag weer. Die beesten zijn hilarisch echt!

Dan volgt nu een tip: Heb je het koud 's nachts zet dan het geen waarin je slaapt scheef (je campervan, auto, huis, boot... of gewoon je bed..) want als je bed scheef staat rol je naar elkaar toe, geeft weer extra warmte! (tja af en toe voelen wij ons net een lesbisch-stel. geeft verder niks.. haha!)

doei!

  • 12 Augustus 2009 - 08:28

    Ferry A:

    Fer, ken jij ene Sju...? Sju..? Ken ik niet. Ken ook niemand die in Australie is.. druk maar weg.
    Zo kan het dus zijn dat ik nu, op 12 augustus ineens de geest krijg en bedenk, Suus!!
    Shame on me!!
    Ben inmiddels bijgelezen en kan alleen maar zeggen Go Suus Go!! Wat een coole reis, genoeg stof voor je eerste en tweede programma..!
    Geniet ervan, veel plezier en kusje aan Dora!
    Ferry

  • 12 Augustus 2009 - 08:33

    Luuc:

    hey suus,

    op welke bood zat je op de whitsundays. ik heb namelijk daar gewerkt op de boot, als backpacker wilde ik op deze manier geld besparen. ik heb denk ik bijna de zelfde route gereden. te leuk helaas was mijn onderkomen denk iets kleiner dan jouw bobje.
    geert is net weer terug van vakantie, thailand was geweldig weer. het reizen zit denk in het bloed. dus wellicht samen weer een keer op vakantie?
    denk je nog wel even aan gaby en jo! a.s. vrijdag.
    veel plezier
    x luuc

  • 12 Augustus 2009 - 09:19

    Tineke:

    Hai lieve Suus,
    Wat heerlijk om elke keer weer je verhalen te lezen. Wat zie en doe je veel, avontuurlijk hoor.
    Geniet nog maar lekker door, veel plezier en liefs van Tineke

  • 12 Augustus 2009 - 09:32

    Marjon Buijs:

    Hai lieve Sju,
    Begrijp je nu een beetje hoe je moeder zich af en toe voelt als ze weer eens iets kwijt is? Ik wil hier straks als je weer thuis bent, dan ook niets meer over horen hé? Opa en de Oma's zijn erg onder de indruk van je sky dive foto's. Je hebt nu ook weer prachtige dingen gezien zo te lezen. Dan is Otterlo wel erg simpel. Maar ook mooi en heel gezellig met Ank en Henk. Lieverd heel veel plezier verder, dikke kus Mar.

  • 12 Augustus 2009 - 10:19

    Loek:

    Hoi Sju,
    Wat een leuke verslagen, wij genieten ervan!!!
    Veel liefs en nog veel plezier,
    Cora, Cathy en Loek

  • 12 Augustus 2009 - 10:27

    Vincent:

    Hi avonturier,

    Ik heb al je reisverslagen in 1 ruk gelezen. Nu ben ik dus toe aan vakantie!!
    Ik heb geprobeerd sommige dingen te visualiseren....jij in de lucht,jij onder water,jij in de trein en natuurlijk jouw billen!! Dat was nog het gemakkelijkst!!
    Het lijkt mij heerlijk om zo vrij te zijn!! Geniet ervan, dan visualiseer ik nog wat verder!!
    liefs Vincent

  • 12 Augustus 2009 - 10:35

    John:

    Lieve Sju, ik ben gek op vroege vogels, maar alleen niet 340 dagen per jaar als ze me voordat de wekker gaat wakker maken! Super dat je goed kan camper rijden. Ook hier heb je de talenten van je vader ??!!.... (Grapje...) Geniet verder en met grey nomads is het prima wijn drinken en verposen. (Ik moet me op de vlakte houden want ik was een blok aan hun been (leuke woordspeling als je weet dat ik weer eens door me'n enkel ben gegaan)Veel fun nog een tot spreeks of lees's. Dikke kuissen van vader

  • 12 Augustus 2009 - 15:47

    Anke:

    Zie zo,lieve Suus, de "fietsvakantie" met marjon en john zit er weer op.Tis iedere keer weer wennen en dat doet 't eigenlijk niet.Ik leg dat later wel uit hoor.Geintje hoor!!Maak je geen zorgen en geniet maar lekker, het is om voor je 't weet.Het is echt stoer van je om met BOB door de bush te rijden maar pas op met Dora, zet haar wel in de veiligheidsriemen hoor.
    Kinderen zijn zooo kwetsbaar!!!!
    Dag dag,liefs van Henk en Anke

  • 12 Augustus 2009 - 16:31

    Sonja:

    Hoi Suzanne,denk je wel aan Dora in die koude nachten,jij kan het wel gezellig hebben met Freya maar wat doe je met Dora.Het is weer een mooi verhaal meid,geniet er maar lekker van hoor.

    Een lieve groet uit Haarlem van Aar en Sonja

  • 12 Augustus 2009 - 19:58

    Thies:

    "want zij waren toch wat levensdom" haha, prachtige quote, alleen die zin erna... heb je een bakje?? :P

    ik had het op de camping ook geprobeerd: om de tent op een helling te zetten. m'n luchtbed schoof idd, maar er lang niemand naast me :( dus het bleef koud!

  • 17 Augustus 2009 - 20:36

    Marja:

    Hoi Suus,
    Nog een paar daagjes en dan ga je met de echte Bob reizen. Nou met 2 Bobs moet je nog veiliger voelen.
    Bob heeft zondag nog een feestje gegeven met al die musicals-malloten.
    Bob begint nu wel een beetje zenuwachtig te worden. (ik ook een beetje hoor).
    Leuk om je reisverslagen te lezen.
    Dikke kus van Bobs mother.
    Hier nog een klein gedichtje voor je:
    De zon komt op.
    Je voelt de warmte.
    Je kijkt omhoog....

    De nieuwe dag vol
    met verrassingen.



  • 17 Augustus 2009 - 20:56

    Cindy:

    Hoi Suus!
    Echt heel leuk vind ik het om jouw verhalen te lezen. Wat een mooie dingen beleef je daar!!

    Ik lees dat je geniet, blijf dat doen! En ik moet het toegeven; de tips zijn briljant.

    x Cindy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockhampton

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 26912

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: