beroemd - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu beroemd - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

beroemd

Door: suzie

Blijf op de hoogte en volg Suzan

13 September 2009 | Australië, Melbourne

Zo,zo. Poeh, poeh. Wat hebben wij het druk gehad deze week! Jullie ook? Vast wel, maar ik denk dat jullie lang niet zo nuttig zijn geweest als wij.. :-) hehe

Zaterdag op zondag nacht (5/6 sep) zijn we met de bus naar Melbourne gereden. We waren blij dat we uit Adelaide vertrokken, want het was echt een kansloze stad. Mensen waren er sip en niet in hun hum, het weer was niet zo best en ons hostel was ook een beetje akward.. Allemaal rare mensen. Wel hebben we er bij de Toys 'r' us 'wie is het gekocht' dus we hebben ons toch vermaakt. (fijn he!)

Maar goed, we gingen naar Melbourne voor een missie: we wilden een van de 'extra's' worden in Neighbours. En als het zou kunnen ook nog in het publiek van deal or no deal komen. Zondag dat we aankwamen hebben we nog wat rustig aangedaan, aangezien we beide zeg maar niet hadden geslapen (in de bus stond er een muizenfilm op, vrij hard... tja :S) Maar maandag begon het grote avontuur! (spannend he jongens..! Zal het ons gelukt zijn of niet...??)

Van de vrouw van ons hostel hadden we wat adressen gekregen waar wat studio's zitten. We wilden alles lopend doen, want op die manier zouden we nog iets van de stad zien (slim he! en goed voor onze tight ass. ja jan je kan trots op me zijn ;-)) Bij de eerste studio aangekomen kregen we het adres en telefoon nr van de casting mevrouw in Sydney.. Wij haar bellen, maar ze nam niet op (wij dachten tja dat is natuurlijk een vrij kansloos mevrouw.. ;-)) maar goed, wij naar channel 7 lopen aan de andere kant van de stad, in de regen. Daar vertelden ze ons dat we bij channel 9 moesten zijn, weer ergens anders. Intussen was het avond en dus besloten we de volgende dag wel verder te gaan.

Dus dinsdag vroeg op! (och het blijft zwaar dat backpacken) en wat hebben we gezocht naar channel 9..! maar dat alles was niet voor niks: We waren daar net binnen en wie liepen we tegen het lijf?....
De productie manager van deal or no deal. We hebben telefoon nummers uitgewisseld en ze zou ons bellen, de volgende dag zouden er namelijk opnames zijn en misschien konden we daar nog wel bij zijn. En ze heeft gewoon terug gebeld! Vet he!!

Ons neighbours-plan was echt te moeilijk omdat alles via castings gaat in Sydney (daar kwamen we net vandaan..!) Dus helaas moesten we dat maar gewoon accepteren. (it's so hard) Die dag was het eigenlijk een heel speciale dag: wij hebben gewoon de koudste dag in Melbourne,in september, sinds 3 jaar meegemaakt! (12 graden) wie kan dat nou zeggen. Sowieso is het weer hier een beetje een dieptepunt. Het lijkt wel of hans klok hier rondloopt, met al die wind. Ik ben blij dat mijn haar echt is anders was mijn pruik al honder keer weggewaaid..

Donderdag hebben we een ultra sportieve dag gehad. We hebben gebasketbalt, gefietst, gefootballt, gevoetbalt, getennist en gelopen. Goed van ons he! Zware wedstrijden allemaal, maar we wonnen alles! (ik zal er maar niet bijzeggen dat we naar het sportmuseum zijn geweest en dat onze tegenstanders computers waren die waren ingesteld voor kleine kinderen..) We zijn dus oprecht trots op ons zelf! En natuurlijk moest ik (als echt federer euh TENNIS-fan) even een bezoekje brengen aan het tennispark waar het australian open altijd gehouden wordt. Daar zijn we, op de plek waar het grote publiek altijd naar het tv-scherm kijkt naar de wedstrijden, van een grasheuvel gerold. (in ons vak is het heel belangrijk dat we het kind in ons behouden, we schommelen hier ook graag kan ik je zeggen. Tot dora's ongenoegen want zij wilt eigenlijk op de schommel. Als ze zo doorgaat ben ik bang dat ik haar een keer ergens 'vergeet' (yeah denkt mijn moeder nu! en tja.. sorry fons..)

Euh waar was ik. Tja dat dora gedoe zit me toch wel hoog. Dat deel ik graag even met jullie. Verder hebben we niet echt boeiende dingen gedaan, behalve gelopen (naar het strand en weer terug, de blaren zitten nog onder mijn voeten) wegwaaien, in het zonnetje gezeten.. En.... we hebben een echte australische BN'er ontmoet. Een sportverslaggever die dagelijks op tv is. Iemand als Harmen Siesen. Oh nee. ik bedoel natuurlijk Mart Smeets ;-)

Oh ik zal jullie ook iets over Melbourne vertellen. Misschien ook wel aardig. Tja het is best een leuke stad. Zeker de chinezen hier zijn een hoogtepunt. Wat zijn die trouwens smerig! Trekken de wc's niet door en slurpen hun eten altijd naar binnen. Er zijn hier ook echt VEEl chinezen. Het ruikt hier zelfs een beetje naar Hong Kong (nee dat is een grapje .. haha.. niet zo overdrijven suzanne. Iedereen wil een eerlijk beeld van australie, niet alleen jouw mening.)

Dinsdag ochtend gaan we onze nieuwe camper op halen (dus die met douche en toilet) Ik ben heel benieuwd naar die 9 dagen. Waarschijnlijk komen we dagen lang helemaal niks tegen. Ook gaan we rijden op de langste rechte weg ter wereld. Ik en Dora als explorers willen gewoon weten wat dat met je doet. Misschien worden we gek, moeten we lachen, huilen. We zien het wel. Maar ik kijk er naar uit. Denk dat het uiteindelijk toch een van mijn hoogtepunten uit mijn reis gaat worden, 9 dagen in de auto zitten.. :-) (voor de duidelijkheid we moeten zo'n 4000km afleggen in 9 dagen. Dat is dus opzich heel goed te doen. Houden we genoeg tijd over voor onze mini-musical, genaamd 'backpacker de musical'. Tja alweer een hoogtepunt in onze reis zoals je je kunt voorstellen ;-))

Mijn eerst volgende verslag zal vanuit Perth zijn, rond 23/24 sep. Dan zal ik vertellen over onze ultieme roadtrip. Ook zal ik bijhouden hoeveel dode kangaroos ik heb gezien. Is voor jullie ook interessant! (eigenlijk ga ik Marco de opdracht geven om het bij te houden, heeft hij die dagen ook wat te doen..) Oh.. over Marco gesproken: ik had gevraagd, toen hij nog thuis was, of hij wat cd's mee wilde nemen voor als we in de auto zouden zitten. De radio is hier niet zo denderend. Neemt hij 1 cd mee: Toy box.. Verder zeg ik maar zo ik zeg maar niks..;-)

Tadaaaaaaaaa! Daar is hij weer: DE TIP: stel je zit en je gaat opstaan omdat je naar de wc moet. (heel herkenbaar dit neem ik aan) Je komt terug en gaat weer zitten (vragen tot zo ver?) Zorg dan dat je je zonnebril niet op de bank hebt liggen, zonde dat je hem daarna weg moet gooien. (zeker voor een backpacker als ik: nu moet ik het in indonesie nog maar met TWEE zonnebrillen doen, heftig)

Dag allemaal!
oh ps! (dit is belangrijk..) Woensdag 4 november land ik op schiphol! Ik weet natuurlijk dat jullie er allemaal staan om mij op de wachten! (ahhh zo lief van jullie!) Hoelaat ik land? 6.25u. (ahh zo lief van jullie!)


  • 13 September 2009 - 06:20

    Sjak:

    hehe, goed om te weten;)

    kus!

  • 13 September 2009 - 08:16

    Pap:

    Hoi Sju, ik heb dit verhaal ademloos gelezen. Heel leuk. Ben benieuwd wie ik op schiphol zie staan om 06.25 uur. Iedereen die komt krijgt van mij koffie en een croissant!!Goeie reis naar de westkust, een dikke kus van je vader en een aai over z'n bol voor Marco.

  • 13 September 2009 - 08:31

    Sonja:

    Hey Suus,nou ik heb het ook druk gehad hoor.Gewinkeld in Hoofddorp,naar de jaarmarkt in Vijfhuizen,naar de vaardagen in Haarlem,een rondja Zandvoort gefietst,op Jip gepast,samen met mams met Oma weer naar het ziekenhuis geweest.Is het een drukke week geweest of niet,ha ha hah.Het is weer een mooi verhaal hoor maar wat zonde van je zonnebril maar goed dat er meer bij je hebt ha ha ha.
    Groetjes uit een somber Haarlem,doe voorzichtig hè.
    Dikke kus van je tante en oom.

  • 13 September 2009 - 09:47

    Anke:

    Tjonge jonge,wat een verhaal weer!!!Je moet toch wel een HELE goeie conditie hebben.Was het een Guzzi, die bril of was 't die Dior??:-)
    Hebben jullie nou een rol gekregen bij channel 9 en wanneer krijgen we dat te zien?????????
    Ik wens je een mooie reis met die grote camper(met swimmingpool and room for a pony?).
    Maar 6:25u. op Schiphol is wel heel vroeg;of dat nou minder wordt door een croissant+koffie??
    Het lijkt me wel leuk hoor om jou door de schuifdeuren terug te zien komen!!
    Liefs en plezier hoor van Anke(groet van Henk)

  • 13 September 2009 - 14:43

    Luuc:

    idd in melbourne zijn veel chinezen, maar dan in chinatown. maar even voor de duidelijkheid, ben je ook naar het neighbours cafe geweest? daar komen elke zondag een aantal van de cast leden borrelen. helaas was ik niet fan genoeg om mijn zondag daar destijds voor op te offeren. maar marco ken ik nu al wel aardig van de verhalen. wat houdt hem bezig etc.. en natuurlijk ook wat overbodige info (toy box, hallo) maar wil graag wel zien hoe hij lijkt op het beeld wat ik van hem geschetst heb in mijn hoofd.
    veel plezier.
    x

  • 13 September 2009 - 15:32

    Dodo:

    lieve Suzanne,

    Ik ben blij dat je nu eindelijk door hebt dat die Dora ook niet alles is. Ik heb al nooit begrepen waarom zij wel mee mocht en ik niet!!! Ik lig hier maar alleen op die zolder kamer. Het deed dan ook elke keer weer pijn als ik die "leuke verhalen" van dat stomme kind las. Ik was in staat om uit te vliegen. Dan komen die vlieglessen die ik van je ouders heb gehad toch nog eens van pas. Maar nu ik dit lees blijf ik toch maar weer trouw op je wachten en tel ik de dagen tot je weer lekker bij mij komt liggen. Dikke kuffel van Dodo.

  • 13 September 2009 - 20:29

    Marja:

    Nou Suus, Daar gaan jullie dan. Op weg naar Perth
    Ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan ervaren
    Trouwens, Hoe gaat het met Dora en Igor samen, Kunnen ze een beetje met elkaar opschieten. Igor is een beetje verlegen. ik hoop dat Dora daar een beetje rekening mee houdt. Ook al is ze een bits
    Ik wens jullie een mooie reis naar Perth
    O ja, hoe is het om naast Marco te slapen. Die draaikont. Knijp maar gewoon in zijn bil hoor. mijn toestemming heb je.
    Dikke Kus en geniet van de mooie natuur
    Veel liefs
    De Visschertjes

  • 14 September 2009 - 16:26

    Noortje:

    Elke keer als ik je verslagen lees, word ik steeds jaloerser! Ow en bedankt voor de Toy-Box herinneringen!;)
    Genietgenietgeniet!
    En wieweet meeten we elkaar onder het genot van een kopje koffie en een croissantje...:P

  • 17 September 2009 - 17:40

    Liz:

    IK STA ER!
    En ik wil ook een rol in Backpacker de Musical. Misschien als thuisblijver?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 26838

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: