Bob - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu Bob - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

Bob

Door: sju

Blijf op de hoogte en volg Suzan

29 Juli 2009 | Australië, Magnetic Island

waar moet ik nou weer beginnen..? wat gaat een week snel. en wat gebeurd er veel in een paar dagen.. allereerst zijn jullie vast ALLEMAAL enorm benieuwd hoe het met mijn billen gaat.. Ik ga jullie bij deze van jullie slapenloosheid af helpen, want hier komt het antwoord: MMWAAhh. bij vlagen goed, dan niet. ik heb mijn bilspier goed geraakt merk ik. springen kan ik nog niet (iemand als ik springt nou eenmaal vaak, dus dat is toch jammer..) en als ik op het strand lig en dan overeind moet komen, gaat dat ook maar net an.. (tja het is allemaal vreselijk.. ik weet het)

maar goed, wat heb ik gedaan:
vrijdag hadden freya en ik een regeldag. we hebben een campervan gehuurd! woehoe!! dat kost toch tijd,want we wilden ons wel even verdiepen in het huren van een auto. maar goed, het is gelukt en maandag was onze eerste 'help-we-moeten-links-rijden-dag'. (later meer..) het was vrijdag heel mooi weer, heel warm,zonnig, maar ja wij waren aan het regelen.. zaterdag en zondag konden we op het strand liggen qua tijd, maar beide dagen heeft het gegoten.. beetje jammer. ik weet zeker dat jullie daar in nederland bruiner zijn dan ik (maar daar komt de komende dagen verandering in hihi, ook later meer..)

Dus nu maandag. we gingen onze campervan ophalen.geweldig ding met allemaal paarse bloemen erop, het merk heet dan ook 'hippie-camper'. We noemen hem bob. want we vonden het veilig als er een man met ons mee zou reizen, die beschermd ons vast tegen dieven en dieren....
ik had het goed geregeld freya wilde het eerste stuk wel rijden. ik vertelde dat ik heel goed ben in kaart lezen (ja, dat is echt waar!) dus zou ik ons wel even de stad uitlozen. vond ze een goed plan, ik ook kon ik even kijken hoe dat linksrijden ging. en dat ging vrij snel heel goed (de stad uitrijden ook, tot nu toe zijn we nog NIET verkeerd gereden.) we kunnen eigenlijk ook niet verkeerd rijden, we hebben zoveel tijd. de campervan huren we voor 26, dus op 21aug moeten we hebben in brisbane inleveren. vanaf cairns is dat ongeveer 2600km. dus dat is 100km per dag, dus dat moet lukken! we stoppen dan ook regelmatig of krijgen opeens een idee om een waterval te gaan bezoeken. dus wij hop de snelweg af, komen we in een nationalpark, op onverharde weg.. met rivier die over de weg gaat. wij door het water met het ding.. heel steil omhoog en omlaag. op een gegeven moment vonden we het wel mooi en zijn omgekeerd, na nog geen waterval gezien te hebben.. volgende keer beter.. Later ging ik achter het stuur.. hihi. gaat prima, is gewoon een beetje wennen, maar verder is er niks aan de hand. wat wel heel leuk blijft is dat de ruitenwissers en richtingaanwijzer ook omgedraaid zijn.. verder zeg ik niks.. ;-)

het is geweldig rijden in australie. het geeft je het geweldige gevoel van vrijheid. overal gaan en staan waar we willen en geen andere met wie we een kamer in een hostel moeten delen, maar gewoon met zijn 2en. dat voelt vertrouwd. onderweg is het verder ook leuk. Ze werken hier namelijk veel aan de 'road'. om de paar km zie je een bordje 60,roadwork. Alleen zie je maar verdacht weinig dat mensen daadwerkelijk aan het 'roadworken' zijn.. en naar elke camper die je tegenkomt zwaai je.

We hebben nu twee nachten op een camping gestaan, wat een verademing zeg! wat zijn de douches dan schoon en de keukens ook!! wat een luxe dat kamperen, je krijgt opeens veel minder respect voor mensen die kamperen dan voor de 3 weken in een hostel.... (sorry mensen die kamperen). 's avonds is het ook gezellig. je ziet veel dezelfe campervans en dan ga je met je buren gezellig wat drinken. zo kwamen we maandagavond twee nederlandse jongens tegen en een canadees stel, en gister avond stond het canadesche stel weer naast ons, was gezellig. misschien komen zij morgen ook weer onze kant op.

nog 1 ding over de eerste camping, die lag vrij afgelegen. Er waren niet echt grote dorpen in de buurt. wat krijg je dan hier: een geweldige sterren hemel. Alles was zo helder, je kon zelfs de melkweg zien. heel bijzonder. Tja dat zijn wij niet gewend he, wij hebben schiphol die ons verlicht.

Dan vandaag en de komende dagen. We zitten nu op Magnetic island, in de buurt van Townsville. Freya gaat haar duik-padi halen, dat duurt 4 dagen en begint morgen. Ik heb al ge-sky-dived (zij ook hoor, maar dat doet er even niet toe..) en geloof dat diven nu verder wel. maar ik ga wel proberen te snorkelen. En voor degene die weten hoe enorm bang ik ben voor water is dit ook weer een mijlpaal in mijn leven. Al kom ik tot mijn knien, ben ik ook trots op mezelf ;-) Nee, zonder grapjes, ik ga het proberen, wil het niet ga ik gewoon weer lekker op het strand liggen, harry potter and the half blood prince lezen (of niet..)
Dus maken jullie je om mij nou geen zorgen.

Dan volgt nu jullie tip: (deze keer is het moeilijk, want ook freya zegt dat ik steeds verstandiger word..)
mocht je iets willen opladen in het stopcontact en er zit een schakellaar op, zet die dan eerst om. Anders duurt het heeeeeeel lang voor het is opgeladen.

Nou boppers (past bij onze 'van'..) dit was het dan weer. tot de volgende keer. (nou het lijkt wel sinterklaas!)

  • 29 Juli 2009 - 12:08

    Marco:

    Wat mij nou wakker hield is de vraag of dora zich nog steeds zo sletterig gedraagt!


  • 29 Juli 2009 - 12:20

    Sara:

    Heej meis! Leuk om te lezen! Heel veel plezier de komende dagen! Take care! xx

  • 29 Juli 2009 - 13:48

    Lonni:

    Heej Suus! heerlijk al die verhalen, ik lees ze trouw!! heel veel plezier nog en geniet er van he! Dikke Kus

  • 29 Juli 2009 - 13:58

    Thies:

    haha, wat een geweldig verhaal zeg. pas op als je 's nachts gaat rijden daar, dan heb je nog wel eens wat overstekend wild, en dat wil je niet tegen je auto hebben. of heb je een mooie bullbar?? later meer ;) haha :P

  • 29 Juli 2009 - 13:58

    Thies:

    ow en ik zie dat het je gelukt is om het kaartje en "webmaster" goed te doen (Y)

  • 29 Juli 2009 - 17:22

    Oma:

    Hallo Suzanne,ik geniet van je leuke verhalen en van wat je allemaal meemaakt.Ik maak mij nu iets minder zorgen hoor.Groetjes van Oma.

  • 29 Juli 2009 - 17:29

    Sonja:

    Hey Suzanne,wat een leuk idee van die campervan en wat zul je een hoop mensen ontmoeten helemaal top zeg.Ik vind het wel stoer hoor wat je allemaal doet vooral dat links rijden doodeng zeg en dan uit dat vliegtuig springen brrr.Nou meid wees voorzichtig,maar geniet er wel van.Een dikke kus van je tante.

  • 30 Juli 2009 - 07:13

    Anke:

    Hoi lieve Suus,
    ik hoop dat je een beetje begeleiding kunt vinden voor dat snorkelen,geen grap, want zo heb ik 't ook geleerd.Midden in het Great Ocean Rif...Leuk he om achter het stuur van zo'n camper te zitten,stoere vrouw(en)!!
    Goeie reis verder en veeel plezier!
    Groet van Henk en kus van Anke.
    PS.Gefeliciteerd met je "mum".

  • 03 Augustus 2009 - 15:08

    Anne (kunst..:P):

    hee wat leuk! ik wist niet dat je daar al zat1 heel veel plezier geniet er van!!

  • 04 Augustus 2009 - 04:58

    Luuc:

    vanuit het zon overgoten thailand (en soms vanuit het regen overgoten thailand) een kleine jaloerse blik naar je verhaaltje. natuurlijk is het zo dat ik nu al een kleine drie weken aan het genieten ben, maar ik weet precies wat je nu aan het doen bent en al die namen herken ik aaah te leuk. maar je moet me even 1 ding beloven dat je bob even laat tuteren als hij aunt agget tegen komt. wel valt het me van je tegen dat je me niet van te voren heb laten weten dat je moeder jarig is geweest. want ik had haar graag een kaartje gestuurd :P
    veel plezier
    dikke kus luuc

  • 05 Augustus 2009 - 06:50

    Marja:

    Lieve Sus
    Proef de vrijheid en geniet ervan.
    Dikke kus van Bobs moeder
    (marco)

  • 06 Augustus 2009 - 12:17

    Jan:

    Succes daar! geniet ervan en tot over een paar maanden(denk aan je trotse houding en rechte rug haha) Pas op met linksrijden. Greets! (Personal Trainer) Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 26910

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: