Dag lieve bobby - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu Dag lieve bobby - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

Dag lieve bobby

Door: sju

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 Augustus 2009 | Australië, Brisbane

Tja.. de titel zegt natuurlijk al genoeg. Spijtig maar waar. We hebben afscheid van bob genomen. Maar ik ben jullie nog ongeveer 10 dagen met bob aan avontuurmateriaal verschuldigd dus ik zou zeggen ga allemaal maar weer even lekker zitten, misschien wat drinken erbij want hier komt het:

Rockhampton, daar ben ik geindigd. Rockhampton is echt een spookstad. Heeft iets amerikaans-country-en-western-achtigs en freya en ik wilde er eigenlijk zo snel weer weg. Leuk om er even een uurtje doorheen te lopen maar verder niet. Onze camping was prima, hebben we 's avonds weer heerlijk glaasje wijn gedronken, wat gelezen en tja hoe kan het ook anders.... vroeg naar bed ;-)

Vanuit Rockhampton zijn we naar het grappigste (qua naam dan) gereden: town of 1770! Daar hebben ze de meest geweldige cheesecake! hmmm! (ja ik zorg nog steeds erg goed voor mezelf!) We stonden op een camping in een bosrijke omgeving, dichbij het strand! heel mooi! Voor het eerst weer goed zicht op de oceaan. Eerder lagen er steeds eilandjes voor, vandaar. Maar de zee is hier echt mooi! Niet te blauw, maar blauw genoeg. Daar in de campkitchen (elke camping heeft hier zijn eigen campkitchen, met magnetron,koelkast,bbq, kookplaten ed.) kwamen we een nederlands stel tegen genaamd Barbara en Wouter. Hebben we gezellig de hele avond (ja ja.. het was wel half 11 dat we gingen slapen, ik bedoel maar..) mee zitten kletsen. Zij reizen net als wij naar het zuiden. We zeiden tegen elkaar: 'wie weet komen we jullie nog wel tegen, leuk!'
en of we ze tegenkwamen.....

De volgende dag kwamen we aan in Hervey Bay. Vanaf daar kan je tripjes naar Fraser Island boeken, iets waar je geweest moet zijn als je de oostkust afreisd.
Freya en ik hadden net ingecheckt en wie kwamen daar in hun hippie-campertje het park oprijden... jawel, Barbara en Wouter.
Ondertussen had ik al een geweldig idee gekregen. Fraser Island is behoorlijk toeristisch en de tripjes zijn heel duur en moet je in een groep reizen, dus weer met schema zo laat daar en zo laat daar en altijd 20 mensen om je heen. Zoals jullie weten is dat niks voor mij, freya wilde dat ook niet en ik had van B&W (dat is toch makkelijker typen..) begrepen dat zij dat ook niet wilde. Dus (hier komt mijn idee) ik dacht waarom huren we niet met zijn 4en onze eigen 4wheel drive..?!
(even een korte uitleg over Fraser Island: er zijn geen verharde wegen, veel meren en strand. om op het eiland te kunnen rijden heb je een 4x4 nodig)
Gelukkig vond iedereen dit een mooi plan en zo gezegd, zo gedaan. Dus daar gingen we dan: zondag ochtend om 6.30 hebben we onze landrover opgehaald (automaat, leek ons toch wel fijn) zijn naar de ferry gereden, overgestoken en hop het eiland op.
Wij vonden dat de enige man in ons midden wel mocht beginnen. Wij dames keken liever even de kat uit de boom. Dus daar gingen we dan: onze eerste zand/boomstronken-pad op. Ik kan je vertellen dat wanneer je achterin zit je behoorlijk door elkaar wordt geschud. Kuilen in de weg zijn ook erg fijn voor je hoofd die dan tegen het plafond komt.. lang leven de autogordels!

Freya ging als 2e en ik ging als 3e achter het stuur. Van te voren wist ik niet goed of ik het eng zou vinden of niet. Dus licht gespannen ging ik zitten en....
GEWELDIG!! 30/40km p/u rijden in zo'n auto over een te smalle weg, tussen koala bomen en soort duinen, over het strand en door de zee rijden gaf dezelfde kick als het parachutte springen. wat een ervaring was dit zeg. Ik heb met een gigantische grijns achter het stuur gezeten. F,B& W vonden dat ik als een man reed (vond ik wel weer een compliment aangezien ook in australie veel vrouwen gewoon NIET kunnen rijden..)
Maar goed het avontuur zou natuurlijk niet compleet zijn wanneer we niet in het zand vast hebben gezeten. Ik zal jullie verblijden: 2x.
Nummer een was nog net op het strand, richting duinen, veel heel zacht zand, barbara reed en we haalde het net niet. Wij vragen aan een auto die over het strand reed of ze ons wilden helpen (tja wouter achter het stuur en dan 3 vrouwen die duwen.. verder zeg ik maar niks). Gelukkig waren ze heel aardig, reden onze kant op en................
kwamen zelf ook vast te zitten. Er kwam een 3e auto aan en hij heeft beide auto's uit het zand getrokken. Zo konden we weer vrolijk verder.

Nou ja vrolijk.. We hadden bij het ophalen van de auto een wegenkaart van het eiland gekregen, die heel onduidelijk was. De man van het verhuurbedrijf had over een stuk weg gezegt dat je daar waarschijnlijk vast komt te zitten dus dat je die liever moet vermijden. Maar ik zou ik niet zijn dat we daar natuurlijk we op terecht kwamen. De wegen op het eiland zijn een richting dus waar je aan begint moet je ook afmaken..
En ja hoor, een stukje helling, met wederom zacht zand haalden we niet (wouter reed, dus ik was het weer niet!) En we zaten echt flink vast.. Freya die nogal handig achter het stuur is nam het van wouter over en wij met zijn 3en duwen. We kwamen niet verder. Toen kwamen er 2 auto's aan met ongeveer 15 mensen, jonge backpackers die ons wel even vertelden hoe het moest. Barbara en ik vonden dat allang best, aangezien die jongens ook gingen duwen deden wij maar een stapje naar achter.. Ja, we stonden erbij en keken er naar. (ja die vrouwenemancipatie is natuurlijk hardstikke leuk, maar sommige dingen moet je mannen gewoon laten doen)
Na een half uur (!) inclusief takken in het zand gelegt te hebben konden we weer verder rijden. Intussen begon het al te schemeren, dus we reden maar naar ons hotel. Wat een kamer was dat zeg!! We hadden gewoon een 6pers appartement. Dat was voor ons echt even heel luxe! We hebben heerlijk gegeten en dancin' with the stars gekeken en vervolgens weer vroeg naar bed..

De volgende dag lekker vroeg opgestaan om nog de hele dag het eiland rond te crousen. We wilden nog wat meertjes bezoeken en verder zagen we het wel. Toen we weer even aan het rijden waren ontdenkten we iets verdachts: hee dit kennen we toch al. Ja hier zijn we gister ook al 2x geweest.. en nu ook alweer 3x
Wat bleek nou, we bleven maar rondjes rijden rond het 'central station' Denk dat we daar zo'n 5uur van onze ' Fraser' tijd hebben doorgebracht. Toen kwamen we bij een meertje: 'oh mooi' 'hmm zullen we maar weer gaan?' volgende meertje: 'hee dit lijkt net op de veluwe!' ' nou dan gaan we maar weer verder rijden' 3e meertje: ' ja wij ZIJN op de veluwe, eigenlijk helemaal niet zo bijzonder hier. Laten we maar weer terug naar de auto gaan'
Dus daar gingen we dan maar weer, opweg naar onze vertrouwde rondje, simpelweg omdat we gewoon geen andere routes konden vinden..
Terug op de boot hoorden wat de 'tripjes-mensen' allemaal wel niet hadden gezien, een van de mooiste meren van australie moet op fraser liggen, maar ja, die hebben wij gemist. Maar wij hebben wel heel veel lol gehad en dat is het belangrijkste!

Vanuit Hervey bay zijn we naar Rainbow beach gereden. Wederom kwamen we B & W op de zelfde camping tegen. Hebben lekker rustig dagje strand gehad. Even bijkomen.

Daarna zijn we verder naar het zuiden gereden, naar Noosa en de dag daarna weer verder richting de gold cost (plaatsnaam ben ik vergeten, was iets men een c en verder iets met een ou ofzo.. heeft niet heel veel indruk op me gemaakt hehe)
Maar daar kwamen we wel Marcel en Debora weer tegen op de camping. Dat was natuurlijk wel weer leuk! Gister een gezegllig avond mee gehad en vanochtend naar Brisbane gereden, helaas om Bob in te leveren.

Ik zeg Bob bedankt dat je ons overal veilig naar toe hebt gebracht, maar nu is het tijd om verder te gaan. Ik blijf nog een dag of 2 in Brisbane. Daarna met de trein naar Sydney waar ik Marco ontmoet. Als het goed is landt hij daar morgen en zie ik hem daar woensdag. Dan gaan we kijken hoe en waarmee we richting Melbourne gaan rijden. Wie weet komt er wel een nieuwe Bob....

Dan tot slot nog een tip: Stel je bent een wasje aan het draaien op de camping. Alles ruikt weer fris en fruitig wanneer je het van de lijn haalt en je bent blij dat alles schoon is. Maar let dan op: hou je handdoek dan goed vast, laat hem niet vallen. Doe je dat wel kan je hem maar beter weer in de was doen, want de stukken gras en korrels zand klop je er niet zomaar vanaf.












  • 21 Augustus 2009 - 09:47

    Luuc:

    Melbourne the place to be.
    doe ze daar de groetjes van mij, veel plezier.
    en idd fraiser heeft het mooiste meer wat ik ooit heb gezien :d
    x

  • 21 Augustus 2009 - 10:19

    Marjon:

    Hai lieve Sju,

    Ik zou toch wel eens stiekem een stukje met je mee willen rijden. Ik denk dat je nu wel van al je angsten af bent na deze ervaringen. Nu nog het water in en dan kom je herboren thuis. Ik vind het allemaal fantastisch wat je doet. Veel plezier met Marco en doe voorzichtig.
    Liefs, je moedertje

  • 21 Augustus 2009 - 13:42

    Anke:

    Heee stoere meid!
    Ik vind echt dat je je goed staande houdt hoor.Je bent een kanjer.
    Als je dit leest ben je waarschijnlijk al in Sydney en heb je de treinreis ook alweer achter de rug.Zelfs dat vind ik al dapper.Doe Marco de groeten en veeeel plezier maar weer!!Groeten van Henk en
    liefs van Anke.

  • 21 Augustus 2009 - 13:56

    Sjoerd:

    klinkt allemaal super mooi! :D

  • 21 Augustus 2009 - 14:34

    Sonja:

    Hoi Sju,wat een verhaal en wat een avonturen beleven jullie.Ik zou wel als vlieg mee willen reizen om alles even mee te maken ,maar soms met oogkleppen op dat snap je zeker wel hè want ik ben niet zo`n held.Ik moet de groeten doen van Arie,en Oma was helemaal blij en emotioneel nadat je haar had gebeld.
    Groetjes uit een zonnig Haarlem en een dikke kus van ons.

  • 21 Augustus 2009 - 16:54

    Marja:

    Hoi Suus,
    Hier een moedertje die gisteren (donderdag) het ff moeilijk had. Op dit moment zit Marco nog in het vliegtuig. Tenminste dat denk ik wel. Ik moet ff wennen aan het tijdverschil.
    Ik lees dat je woensdag Marco gaat ontmoeten. Wil jij hem een dikke kus namens pap,mam,Karel geven?
    Ik hoop dat jullie een leuke tijd met elkaar krijgen.

    PS. Succes als je bij Marco gaat slapen.
    (Verder zeg ik niks)
    Dikke kus, Marja

  • 21 Augustus 2009 - 17:02

    Marja:

    O ja,
    Wil je aan Dora vertellen dat Marco een vriendje bij zich heeft. Dan kan ze misschien alvast wat gaan verzinnen om samen iets te doen.
    Liefs Marja

  • 26 Augustus 2009 - 20:18

    Merlijn:

    Heee suus!!!
    Hier een berichtje vanuit de thuisbasis, HOLLAND! Ik ben weer terug in ons koude kikkerlandje en ik heb de tijd van mijn leven gehad!! Ik lees net jouw verhalen over aussie:) Hoe is het met Dora?

    Dikke kus!

  • 03 September 2009 - 15:13

    Jan:

    Volgende x kun je beter een kameel huren denk ik ;)Greets&have fun! (Trainer) Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 26836

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: