back home again - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu back home again - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

back home again

Door: suzie

Blijf op de hoogte en volg Suzan

29 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Wat gaat de tijd toch snel hier in Australie. Het is maar weer hoogtijd dat ik jullie laat weten wat ik deze week heb gedaan ;-) Zijn jullie ook reuze benieuwd?? lees dan verder..!

Zondag heb ik de trein de nachttrein naar Sydney genomen. Aangezien ik toch een arme backpacker ben scheelt dat weer een nachtje in een hostel. Dat betekende ook dat Freya en ik eerder dan gepland afscheid van elkaar hebben genomen. Freya wilde graag nog naar Byron Bay en ik had dat strand leven nou wel weer gehad en was toe aan iets nieuws. Dus zo gezegt zo gedaan. Wel gek hoor om weer alleen in de bus naar de trein te zitten, maar het voelde ook wel weer goed. Mijn treinreis duurde in totaal 14u en ik moet zeggen dat het al aardig begint te wennen die afstanden. Ik heb best wel oke geslapen in de trein, alles is te leren ook hoe je in de trein moet slapen. Mochten mensen dat willen weten kan ik er wel een cursus in geven. Dora is dan wel de eerste deelneemster, die kan dat dus niet. Heel irritant.

Onderweg heb ik Marco een paar keer geprobeerd te bellen, maar die kreeg ik niet te pakken. Hij dacht dat ik hem woensdag zou ontmoeten, maar dat was dus maandag. Om 7u kwam ik aan in Sydney. Heb ik een geweldige wandeling van ongeveer 30min naar het hostel gemaakt. :-D (wel met een zware backpack, weet niet hoe het komt maar hij wordt steeds dikker.. en met nog twee andere tassen ;-)) maar het was geweldig! Ik was heel blij om weer in de stad te zijn. Toen stond ik voor een dichte deur van het hostel. De receptie gaat namelijk pas om 8u open. Krijg ik net een smsje van marco: 'hoi suus dit is mijn australische nr' Ik heb gelijk terug bellen: 'hoi marco wil je even naar beneden komen en de deur open doen?' Marco: 'aaahh! suus ja, euh ja. ik kom!' De deur ging open en daar stond een vrolijke marco. haha! Erg leuk om hem in Sydney te begroeten.(Musical mensen bedankt voor jullie heerlijke zoenen jullie krijgen ze allemaal terug!)

Marco zei 'oh we hebben nog een bed over op de kamer, je kan wel bij ons slapen' Voor iedereen die dit nog niet wist, marco is ook met Australien Backpackers mee gereisd. Hij heeft dus net als ik een introductieweek met een groep mensen gehad. Ik was al wereld beroemd binnen die groep, maar dat vond ik alleen maar gezellig. De eerste 3dagen ging de groep nog op pad en had ik tijd om lekker alleen naar Darling Harbour te gaan en op (mijn) stijger in het zonnetje te zitten, te genieten van thee en een muziekje. Ik dacht dat deze dagen heel lang zouden duren, maar ze vlogen om. Gewoon even bijkomen van de eerste deel van mijn reis. Toen besefte ik pas hoeveel ik al gedaan had en gezien. En het mooie is, is dat ik nu pas op de helft van mijn reis ben! Heerlijk (en stiekem wil ik ook nog lang niet naar huis)

Deze week stond ook vooral in het teken van heel veel lol. We hebben ons echt rot gelachen met zijn allen. Loop ik de eerste dag met Marco naar de supermarkt, door de regen, wij op slippers. Zeg ik 'glad he' en ik kijk naar marco hop... daar ligt hij languit over straat. tja.. je had er vast bij moeten zijn.

Verder zijn we gisteravond naar Harry Potter deel 6 geweest. 'oh hebben ze in Sydney ook een bioscoop?' Niet ze hebben er niet ook een bioscoop in Sydney staat het allergrootste bioscoopscherm ter wereld en ook nog in 3d. (mooie brillen kregen we, die we natuurlijk hebben gehouden..) Was wel grappig om op zo'n enorm scherm een film te kijken. Alleen het eerste kwartier was in 3d, gaf niks want het is wel vermoeiend kijken moet ik zeggen.

Natuurlijk vragen jullie je nu allemaal af hoe nu verder? Nou dat zal ik vertellen. Morgen vertrekken marco en ik naar Adelaide, in 4 dagen. We gaan namelijk voor 1 dollar (!) per dag een Toyota 4wD terug brengen. Dan zijn we 2sep in Adelaide, 15 sep moeten we in Melbourne zijn want daar staat dan een mega grote camper voor ons klaar (met douche en toilet) die we in 9 dagen naar Perth gaan brengen. De dagen er tussen zijn nog ongepland en zeggen we gewoon 'no worries mate'. Dan zijn we 23 sep in Perth, blijf ik er een weekje en vlieg ik 30 sep weer terug naar sydney om mijn laatste dagen daar nog door te brengen. En daarna: op naar Indonesie! woehoe! leuk leuk!

Hier volgen de tips. Het zijn er dit keer twee. Stel je bent in een supermarkt. De supermarkt heeft een roltrap in de winkel. Jij hebt een karretje bij je. Je wilt met je karretje van de roltrap. Ga dan voor het karretje op de roltrap staan en zorg dat er een sterke man (willem bedankt!) achter je staat om hem tegen te houden..

Daar zit je dan in de enorme bioscoop. Je vrienden staan in de rij om wat drinken te halen,want de dames achter de bar zijn niet zo snel. Je hebt afgesproken te zwaaien wanneer ze de zaal in lopen zodat ze weten waar je zit. Aangezien het een 3D film is heb je je bril in je hand. Houd dan je bril tijdens het zwaaien goed vast, anders moet je weer helemaal 3 rijen naar beneden lopen, op je knieen gaan liggen/zitten onder/tussen stoelen voelen op jacht naar je bril. ik zeg 'sad sad situation'

  • 29 Augustus 2009 - 12:22

    Lonni:

    hahahha suus, die laatste tip is te grappig, ik kom niet meer bij! ik zie het helemaal voor me, wat een grap:P!
    heel cool wat je allemaal gaat doen nog! ook heel cool dat je zoveel tijd met marco gaat door brengen!! heeeel veel plezier nog! Dikke kuss! Lon

  • 29 Augustus 2009 - 14:49

    Sonja:

    Hey Suus,het is en blijft ook een avontuur hè.Leuk dat Marco er nu is en wat een idee om die auto terug te brengen dat is goedkoop reizen zeg harstikke gaaf hoor.Moest je lang zoeken naar je bril?????hahaha ik zou niet meer bijkomen van het lachen.Groetjes van je tante en oom en nog een goede reis verder en blijf genieten hoor.

  • 29 Augustus 2009 - 16:28

    Tineke:

    Hai Suus,
    Wat een heerlijke verhalen, wat maak je veel mee en wat vertel je het humoristisch. Ik geniet ervan.
    Fijne reis verder, groet aan Marco, liefs van Tineke

  • 29 Augustus 2009 - 19:13

    Loek:

    Hoi Suus,

    Wat maak je toch weer een hoop mee!!!
    Geweldig!!

    Groetjes uit Haarlem en veel liefs.

  • 29 Augustus 2009 - 19:48

    Marja:

    Nou, Nou zeg,
    Jullie zijn nog heel wat van plan.
    Wordt het deze keer "DE BOBBY DE LUXE" CAMPER?
    Veel plezier
    Liefs en een dikke kus van Marja

  • 30 Augustus 2009 - 10:01

    Anke:

    Hee suus,
    het lijkt wel een toneel act zoals je schrijft.Je laat niks aan onze verbeelding over.Je kunt dus ook nog altijd schrijfster worden!!!!
    Inderdaad lijkt de tijd te vliegen, dus buit 'm uit.(de tijd dus..)
    Veel plezier en liefs van Henk en Anke.

  • 30 Augustus 2009 - 19:32

    Marjon:

    Hey Dagobert Duck,

    Wat ben je toch een slimme meid hé!!! Als je zo doorgaat dan heb je zoveel geld over, zodat je voor je moeder en zus ook een paar UGGS mee kan nemen, hoeven wij ze straks niet van jou te lenen. Ik heb nooit geweten dat je zo'n fan was van Harry,eerst het boek en nu ook nog de film, Wat kan een mens veranderen tijdens zo'n reis. Geniet nog maar lekker van Australië, rij voorzichtig. Kus Mar.


  • 31 Augustus 2009 - 10:11

    Opa En Oma:

    Lieve Suuuuzanne

    Oma was hartstikke verbaasd toen ze jou aan de telefoon kreeg op vrijdag 11 aug. Nou ja verbaast, ze was ontzettend blij je weer zo rechtstreeks te spreken. Wij zijn ook erg blij met je up tot date verslagen. Heerlijk om zoveel van je reizen zo spoedig te horen en ik kan je zeggen dat wij met je mee reizen!! Je tweede maand zit er bijna alweer op maar je hebt nog vele voor de boeg. Wij wensen je dan ook nog ontzettend veel moois te zien en....blijf genieten hoor. Oh ja de parachute foto's waren schitterend die doe ik ook bij de reisverslagen. Tot ziens lieve Suzanne, Oma en Opa.

  • 03 September 2009 - 01:10

    Freya:

    He babe,

    Ohoh, ga het nog beleven, vrijdag is de bios weer onveilig terrein..
    Hoe bevalt het crossen in zo'n grote auto? Vast erg leuk. Ik zit nu in een hostel midden in de stad, tis zelfs schoon! Niet gek hoor.
    Maar goed, ben druk,moet nu nodig naar de Harbour om n smoothie te drinken..ciao bella!
    liefs en nog veel plezier met je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 26840

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: