poeh.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu poeh.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

poeh....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

21 Juli 2009 | Australië, Cairns

aan allen die dit bericht lezen: proficiat, aan allen die dit bericht niet lezen: ook proficiat.

Daar zit ik dan: in Cairns (zoek maar op de kaart op waar dat is en waar ik vorige week di (sydney..) nog zat, voor de afstand..
Maar wat een reis was dit zeg! Goed ik vertel:

Woensdag ochtend ging om 6u de wekker,want om 7u moest ik in de bus naar Coff's Harbor zitten. Dat was een bus reis van ongeveer 10u. Bij mij in de bus zat een engels gezin, die ook aan het backpacken is. zij doen australie in 8 weken, alles met het ov.. De moeder van het gezin vond mij wel gezellig (wie niet..?!) en heeft me in het hostel ook een paar keer opgezocht toen ik zielig en alleen wat zat te lezen. Lief vrouwtje en goed voor mijn engels, kon ik verder met oefenen! Het was een aardig hostel, maar wel met rare mensen. Zoals de man achter de receptie. Die vond zichzelf uitermate geestig, alleen is hij dat niet.. Verder was er nog een vrouwtje van een jaar of 75 (wat doet zij in een hostel alleen..?!) zij hield iedereen in de gaten, ze was overal en nergens en maar rond scharrelen. maar er was ook een man met een laptop. Kaal, lang en heel eng. hij kwam uit polen ofzo en had op zijn laptop een soort van google-earth aan staan, maar dan anders. Ook hij was alleen maar in en rond het hostel en kon je zo een minuut lang aanstaren, of kwam weer achter een muurtje of deur vandaan.. heel griezelig. Ik was blij dat ik er maar 1 dag verbleef..
Het plaatstje zelf was ook niet bijzonder. ik heb daar lekker op het strand gezeten (wat nog behoorlijk koud was) en verder niet veel.
Ik was blij wanneer ik om 23.30u de nachtbus naar brisbane had na 1 dag/nacht.

Ik vond deze reis wel eng, ik was alleen en de eerste dag alleen vond ik vrij heftig omdat er in het hostel gewoon geen leuke mensen waren. was bang dat dat in brisbane ook zo zou zijn. 24u met jezelf is hardstikke leuk, maar op een gegeven moment zijn je gedachtes een beetje op en wil je wel weer wat anders kan ik je vertellen.

om 6u in de ochtend ariveerde ik in brisbane. even uurtje op het station gezeten en vader en moeder gebelt en om 7u kon ik het hostel in. daar lekker thee gedronken en kou zitten leiden, want het was er heel koud (zeker wanneer je die nacht maar 1,5uur in de bus hebt geslapen) maar al gauw begon de gezelligheid. Zo heb ik eerst met een zweeds meisje zitten kletsen en daarna kwam er een chileen bij. Ik dacht wow leuk! dit is mijn eerste chileen die ik ontmoet, dat is goed voor mijn cultuur ontwikkeling.. ;-)
Spreekt hij bijna vloeiend nederlands omdat hij een jaar van zijn middelbareschooltijd in een belgisch gezin heeft doorgebracht! tja.. die kom je niet elke dag tegen zeg ik dan maar. Hij vond het overigens een hele eer dat hij de eerste chileen is die ik in mijn leven heb gesproken, waar je mensen al niet blij mee kan maken! heerlijk toch!

maar toen werd de rest wakker. 2 nederlandse meiden, 1 zwitster (die met hetzelfde accent engels spreekt als roger federer.. heel charmant haha!) 2 fransen en nog 2 duitse meiden. zij kenden elkaar ook niet maar iedereen wilde naar een markt (ik dacht ga ik ook maar mee) dus gingen we met zijn allen. Nou de markt hebben we nooit gevonden, maar een park heerlijk in het zonnetje wel. Het was een erg leuke groep, ook voor dora, en we hebben dan ook veel lol gehad.

De volgende dag waren er nog maar een paar over (ik, de zwitser en de twee fransen) en besloten we wat van brisbane te gaan zien. ook deze dag zijn we niet ver gekomen. we hebben een kaartje voor de citycat (de ferry die door de rivier vaart) gekocht en zijn 2x heen en weer gevaren naar begin -en eind punt. ach het was lekker weer en backpackers hebben nou eenmaal alle tijd.. hehe! Daarna zijn we opzoek gegaan naar een nieuwe backpack voor de franse jongen. Want zijn 1e zat vol, dus hij wilde er nog maar een kopen.. (ik dacht is dat je ene tas vol zit niet gewoon een hint dat je niks meer kan kopen..?) maar goed, ik moest wel lachen, die jongen opzich was ook een komisch figuur, ik zie hem al lopen met een tas op zijn rug, een aan de voorkant en zijn hoofd ergens in het midden... :-)

Zondag ging ik verder naar cairns ofwel: 32u in de trein! woehoe feest!! wat een hoop ordinaire, dikke mensen waren er zeg! en allemaal snauwen tegen hun kinderen.. fijn als je in de nacht probeert te slapen. De reis opzich vond ik nog niet zo erg, ik had meer last van de duitse jongen,schuin voor me in de trein waarvan ik sjans had.. tja je kan iemand niet 32u negeren.. hij was dan wel weer heel handig om mijn mp3 speler in zijn laptop op te laden en mijn tas uit de trein te dragen (ja, ik dacht ik ga er maar gebruik van maken..) maar oh wat was ik blij dat ik freya op het station zag staan en we naar ons hostel liepen. Een douche heb ik nog nooit zo fijn gevonden, als een kind zo blij was ik (dat wil wat zeggen!)

Vandaag hebben we gewinkeld (niks gekocht, want mijn tas zit vol..!) en hebben we in de zon gelegen, de heerlijke australische zon!! yeah! das pas echt vakantie! verder gaan we een beetje plannen wanneer we een auto gaan huren en dan terug naar het zuiden gaan rijden. waarschijnlijk wordt dat maandag. eerst lekker uit rusten.

Ik heb een deal met mezelf. minstens 1x per week moet ik iets doen,wat ik eigenlijk niet zou doen (zoals 32u in een trein zitten) waarschijnlijk komt daar donderdag of vrijdag parachutte springen ook bij,want dat moet ik van mezelf maar wel eng... dus ik hou jullie op de hoogte met deze deal, is voor jullie ook leuk om te lezen toch!

Verder sluit ik wederom af met een tip, zo zijn deze mails ook nog een beetje educatief. Hier komt hij:
laat een scheermesje nooit zonder bescherming in je toilettas liggen.. dan zit je weer onder het bloed, kleding ook, moet je weer een wasmachine opzoeken, dat leidt allemaal tot niks.

Nou luitjes, tot de volgende keer maar weer. en ik zeg maar zo beter verbranden dan zo wit zijn als de chinezen.

  • 21 Juli 2009 - 09:06

    Marcel:

    Hoi Nichtje,

    Ik vind het echt tof wat je daar allemaal doet. Wil je nog even laten weten dat Jip een broertje of zusje krijgt!!
    Veel plezier en geniet van je avontuur.

    Groetjes je Neef

  • 21 Juli 2009 - 13:07

    Tineke:

    Hai lieve Suus, wat een spannende verhalen, het is een heel avontuur.
    Ga je nog surfen leren? Veel plezier en veel succes met de parachutesprong, knap hoor. Liefs, Tineke

  • 21 Juli 2009 - 16:26

    Sonja:

    Hoi Suus,je maakt zo wat mee hè wel leuk hoor alleen die enge kerels bah, bah ,ik krijg het er koud van.Mams moet maar niet alles aan je oma sturen want dan slaap ze geen nacht meer hahaha.Groetjes en veel liefs van je tante.

  • 21 Juli 2009 - 17:37

    Vader:

    Lieve Sju,ik heb een paar keer moeten lachen tijdens het lezen van je nieuwsblad. Je hebt wel bezessssss als je gaat springen !!! Nu, geniet verder en ga geen avontuur uit de weg. Kus van je vader en van Do.

  • 21 Juli 2009 - 17:45

    Marjon:

    Hai lieve Sju
    Wat een reis zeg!
    Je moet je wel heel erg vies hebben gevoeld na die treinreis, als jij naar een douche verlangt dan is het echt erg!!!
    Fijn dat jullie nu weer even met z'n tweetjes zijn, een beetje aanspraak is altijd gezellig. Kijk maar uit voor die enge mannen.

    Dikke kus, moeder.

  • 21 Juli 2009 - 19:47

    Sjoerd En Tha Steph:

    Hoi lief zusje,

    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal doet. We zijn benieuwd naar je volgende avontuur.

    Dikke kus!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 26911

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: