goodbye sydney... :-( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu goodbye sydney... :-( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzan - WaarBenJij.nu

goodbye sydney... :-(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzan

14 Juli 2009 | Australië, Sydney

JaJa, mijn eerste week zit er al weer op. Ik heb er nog maar 16 te gaan (naar he...!) maar goed ik ga jullie even vertellen wat er na mijn jetlag allemaal is gebeurd:

Zaterdag zijn we naar de bleu mountains gegaan. Dat is een groot natuurpark, naast sydney. Het is ongeveer zo groot als de helft van Nederland. Het was er alleen heel erg koud.. het is natuurlijk winter hier en als je dan op een top van een berg staat is het zo'n 8graden.. vakantieman gezellig hoor.. Maar als je dan nog steeds op die top van die berg staat heb je wel prachtig uitzicht! adembenemend mooi! zo ver je kunt kijken zie je in het dal, met hoogte verschillen bomen en bergen. Wij waren er vroeg in de ochtend, daarom hingen de wolken nog tussen de bergen. Ik heb er ook foto's van (ja de niet-fotograaf is on-fire!)maar je zou er eigenlijk gewoon heen moeten. Daar heb ik ook mijn eerste wilde kangaroos gezien!! en natuurlijk moest Dora daar mee op de foto..! er was ook een baby kangaroo, heel lief!
We hebben een eind door het regenwoud (het park is regenwoud) gelopen. De gids vertelde ons dat we 1000 treden naar beneden moesten, ik ben mezelf niet als ik die niet heb nageteld... het waren er 966. een meevaller dus. we moesten natuurlijk ook weer omhoog. Dat deden we met het steilste treintje ter wereld, 52graden omhoog gaat hij. wij dachten oh leuk, maar het is helaas niet meer dan een suffe toeristische atractie, jammer, jammer.

Zondag was de meest geweldige dag tot nu toe. We hebben een havencruise gemaakt door sydney. Sydney is ongeveer net zo groot als luxemburg, er valt dus een hoop te varen. (even ter informatie) We gingen richting watsons bay. het uitzicht vanaf hier op een hoge rots over de zee is een van de mooiste dingen die ik tot nu toe op aarde heb gezien. Het water is zo mooi van kleur en stroming. Je ziet wat rotsen en in de verte wat bootjes. Ook dit heb ik op foto staan, maar dan nog moet je hier echt heen! Sowieso is sydney de mooiste stad waar ik ooit ben geweest. Het heeft alles: stranden, leuke winkels, terassen, havens, ruimte en heel vriendelijke mensen. Deze dag was tevens de laatste dag van onze groep bij elkaar.Wel jammer, ik kan het wel goed met de groep vinden. Maar het is goed om je eigen weg te gaan. Debora en Marcel gaan op huizenjacht in sydney en als ze iets hebben gevonden gaan ze richting cairns en Freya gaat morgen (woe) naar alice springs. En ik...

Tja. ik zou op surfcamp gaan. Bij nader inzien vond ik het toch wel duur en aangezien het hier nu gewoon vrij koud is (zeker 's avonds) wil ik gewoon heel snel omhoog. Ik heb nu een buskaart gekocht naar brisbane en vertrek morgen (wederom woe)Ik kijk wie/wat ik daar tegenkom en hoelang ik waar blijf. ik denk vrij kort want ook ik wil zo snel mogelijk naar cairns, gewoon vanwege het weer. Daar ga ik kijken hoelang ik daar blijf en wil daar (misschien samen met freya, die ik daar ook weer ontmoet) een auto huren en naar het zuiden rijden, weer richting sydney, waar ik eind aug/begin sep marco op ga halen om de outback te verkennen.

Oh trouwens gister (maandag) hebben we ook nog gehad: ik heb walvissen gezien!!! we zijn naar een van de stranden van sydney gegaan en daar zag je ze zwemmen!! ze zwommen wel een eindje uit de kust. van deze afstand leken het net rotsen die af en toe om hoog komen en je zeg ze regelmatig water omhoog spuiten. Heel gaaf om gezien te hebben, gewoon in het echt, zonder toerischtische cruises enzo...!
gisteravond ben ik met freya op zoek gegaan naar een leuk kroegje in sydney. Die hadden we snel gevonden en we hebben gelijk vrienden gemaakt met 2 aussie-girls hahaha. Die waren iets wat aangeschoten. We hebben ons rot gelachen. vraagt een van die meiden: ' how far is amsterdam from holland' tja.. hehe

Ook heb ik voor jullie een TIP:
stel je zit op het strand, je eet een broodje en er komen meeuwen op af.. (zie je het voor je..) gooi dan geen stukje brood naar ze toe, dan komen er veeeeeeeeeeel meer... (verder zeg ik niks.. haha) ja, was een mooie actie

En voordat ik het vergeet: Dora is HOT hier. Ze is al een paar keer met 'vreemden' op de foto gegaan en iedereen vind haar cool, yeah!!!


Nou luitjes, dit was het. Als ik weer boeiende of jovolle dingen heb beleefd meld ik het weer. Dan weten jullie ook waar ik zit (en ik trouwens ook, want dat weet ik nu ook nog niet..)


ik zeg maar zo, ik zeg maar niets en je kan maar beter varen dan verharen!

  • 14 Juli 2009 - 06:25

    Moeder:

    Hai lieve Sju
    Ik zit al vroeg achter de computer vanmorgen en was blij je mail te zien.
    Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en dat je de groep prettig vindt. Ik wens je heel veel plezier met het vervolg van je reis. ik denk dat je nog heel veel mooie dingen gaat zien.
    Dikke kus Moeder.

  • 14 Juli 2009 - 08:01

    Anke:

    Hoi Suuzzie..
    je merkt zeker wel dat ik op je schouder meereis?!Ik had ook nog wel een leuke kroeg in Sydney geweten,zal even naar de naam zoeken.
    Ben benieuwd hoe Brisbane is,niet geweest.
    Take care,liefs,
    Anke

  • 14 Juli 2009 - 08:47

    Danny P:

    Hi Suuz,

    Leuk om zo jouw avonturen down under mee te beleven. Je gaat leuke dingen doen/ondernemen en ik hoop ddat je je goed vermaakt. Ik zal jouw tip van die meeuwen op het strand zeker meenemen, want ik vertrek vrijdag a.s. samen met Joke richting Florida, USA voor 3 weken. Ik zal daar ook zo'n 10 dg. op het strand vertoeven. Omringd door zeemeeuwen, albatrossen, pelikaantjes en nog meer van dat soort gevogelte. Het programma voor volgend seizoen heb ik al bijna af. Take care en veel plezier. Enne ..... vergeet je winterjas niet om aan te doen !!! Liefs, danny P.

  • 14 Juli 2009 - 09:00

    Jaimy:

    Suuz!

    Wat geweldig om jouw verhalen van down-under te lezen. Ik ben jaloers op je! Australië staat zeker nog op mijn lijstje!

    Veel plezier nog en blijf schrijven ;-)!

    Groetjes,

    Jaimy

  • 14 Juli 2009 - 09:31

    Lidwien:

    Lieve superdappere Suus!

    Wat vind ik het supercool dat je dit doet! (niet te boos zijn op de meeuwen, wellicht komen ze je nog weleens troosten als je eenzaam op het strand zit...;-) )

    Dikke kus en geniet ervan met volle teugen!

  • 14 Juli 2009 - 14:21

    Jacqueline:

    je krijgt een dikke kus van mij en noah!
    geniet er lekker van en ik ben trots op je ;)

  • 14 Juli 2009 - 15:05

    Tineke:

    Hai Suus, Wat een enthousiaste verhalen, heel leuk om te lezen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet er maar van, lees je graag weer, liefs van Tineke

  • 14 Juli 2009 - 17:00

    Vader:

    Lieve Sju,
    Nou,ik ga maar gauw varen.. Leuk dat sydney hot is. Heerlijk die schrijfstijl van je. Beleef het echt mee ! Nog 16 fijne weken en een dikke kus van je pap

  • 17 Juli 2009 - 18:55

    Opa En Oma:

    Lieve Suzanne,wat leuk om zulke goede en leuke berichten van jou te krijgen. Wij wensen je voor al die weken die je nog voor de boeg hebt een goede gezondheid en dat nog maar veel moois te zien krijgt.
    Veel liefs van Oma en Opa

  • 17 Juli 2009 - 18:58

    Oma V/d Weijden:

    Lieve Suzanne, ik ben heel erg blij met de berichten die ik van je krijg. Ik begin er nu een beetje aan te wennen dat je zo ver weg bent.
    Kus van Oma v/d Weijden

  • 20 Juli 2009 - 16:00

    Noortje:

    Lieve Suus!
    Na elk verhaal word ik steeds jaloerser op jou mooie reis... Hier in NL is alles nog steeds precies hetzelfde!;)
    Genietgenietgeniet!
    Heel veel liefs!

  • 20 Juli 2009 - 19:03

    Oom Ed:

    Hoi Suus,

    Wat een fantastische reis, we genieten met je mee hoor! Hartelijke groeten van Anita, Mitchell en Rachel !
    PS: Nog bedankt voor de tip die je je vader gaf om mij een proefles in de sportschool te geven, mijn spierpijn is nu gelukkig over ! Knap van je vader dat die al die oefeningen kan en dat volhoudt !!
    Denk om jezelf, Edwin

  • 21 Juli 2009 - 08:03

    Linda Van Der Aar:

    Hey Suus!
    Ik zag op hyves je waarbenjij.nu-link staan en dacht: even kijken hoor 8) Maar het klinkt geweldig zoals je het daar hebt zeg! Heel veel plezier nog!
    x Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Even lekker weg

Recente Reisverslagen:

23 September 2009

denk dat ik hem maar gewoon even titel-loos laat..

13 September 2009

beroemd

03 September 2009

roadtrip deel 2!

29 Augustus 2009

back home again

21 Augustus 2009

Dag lieve bobby
Suzan

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 26903

Voorgaande reizen:

24 Juni 2012 - 24 Augustus 2012

Dora's 2nd exploration

07 Juli 2009 - 06 November 2009

Even lekker weg

05 Oktober 2009 - 04 November 2009

pinda pinda, lekka lekka

Landen bezocht: